måndag 30 januari 2012

Utmattad råtta flyttar hemifrån ...


Ja hon gjorde i alla fall ett utmattat försök, men matte hann tack å lov fånga upp henne i flykten.

Det här mina kära vänner är min allra käraste lilla leksak och vi har haft dom mest fnatti-skrattigaste brottningsmatcher ni kan tänka er. Till slut la hon sig på rygg å pep: "Jag ger mig, jag ger mig!", "Sluta, tihihi!" och "Vilken buss går till ålderdomshemmet?"

Måste erkänna att jag lyckats tufsa till kompisen, men hon har ju doftat så gott, så man blir ju lite extra wild-and-crazy då. Antagligen kissekattmyntaparfym tror jag. Matte har försökt visa upp tre andra leksakskattkanditater som har varit likasamma, men inte samma färg. Men icke sa nicke, dom dög INTE!

Som sagt, min kära tvåbening lyckades fånga in min kompis ute på trappen och sedan lagade matte henne kärleksfullt, så nu är vi i farten igen.


So long, rapport kommer snart igen!

Med allra största svansvift å bredsladd,

Eder tillgivne Misster Cassis

8 kommentarer:

  1. Nä, har du en sån däringa mus oxå, det har mattens valpars katter med. För det finns katter i den häringa familjen med fast de bor inte här förstås utan nere i Västmanland. Två bor på samma ställe och heter Chili och Peppar, de är tjejer båda två och Peppar är helt galen i rökt skinka, Chili gillar jordgubbsfil, båda är galna i ostkrokar, hihi. Sen äter de torrfoder och burkmat men jag kommer inte ihåg vilken sort. Den andra tjejen bor i en stad och hon heter Dizzy, hon formligen älskar stekt biff och kotlett, sen är hon oxå förtjust i ostkrokar. Som mat äter hon påsar med Gourmét plus torrfoder, som hon alltid har en skål framme av.

    Nu fick du kanske lite tips om vad katter kan gilla men jag vet inte om ostkrokar är så lämpligt, hihi. Fast jag tycker nog att dina tvåbeningar var fisiga som inte lät dig smaka fläskpannekaka som är så smarrigt.

    Taxpusssiar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenixen på dixen mannen!

      Rökt skinka har jag smakat en liten bit av å det var ganska gott, men jag har mina stenhårda pricipipper förstår du. Å det betyder pollok, torrfoder å vatten vareviga dag. Jag håller på att driva mina tvåbeningar till utmattningens gräns, tihi.

      Ostkrokar skulle jag aldrig våga mej på. Näh, jag är svårflörtad jag - åtminstone när det gäller maten. Det är ju jag som bestämmer i det här huset, fniss fniss ...

      Var rädd om dej i kylan när du gör dina ettor å tvåor kompis

      Radera
  2. Såna häringa däringa mus-uslingar har vi också haft. Och de såg tillslut ut precis som din. *kissemiss-fnissar*

    Kika in till oss, go´aste Misster Cassis! Du har just fått en "Bloggaward"

    Nosgos från Katt-Torpet i Läskiga Skogen ♥

    SvaraRadera
  3. Häjj!

    Blogg vet jag va´ de´ är. Men a-varrd - va´e´de´för nåt?
    Har aldrig hört talas om, så jag får ila dit å kolla lite försiktigt. Skickar in morrhåren först, för säkerhets skull ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag svimsar!

      Jag har fått a-varrd! Hillman oxå!
      Hillman-mannen - Du å jag lurvgubbe!

      Radera
  4. Tjingeling !
    Nu äntligen kommer jag o hälsar på hos dig :)
    Min skitmatte hon bara jobbar o jobbar o sen s missar hon att kolla om jag fått nån hälsning i min gästbok :(
    Sån där mususling har visst min matte gömt undan i nån låda med nya leksaker. Hon o husse har visst nån idé om att man ska leka sönder dom leksaker man har framme innan det är dags att plock fram nåt ur den lådan ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häjj Kjelle Bus!
      Vilken ära att få ha dej på besök. Det där med att jaga matte för att hon ska kolla i bloggen eller hjälpa till å skriva nåt känner jag precis igen. Mattar å hussar verkar helt hopplösa på den punkten. Man borde bita dom i tårna för å få fart på dom.

      Min matte har gett mej flera olika saker att leka med för hon å husse tror inte att jag har haft så många leksaker förut. Husse har snickrat klöspelare oxå med riktiga mjausigt tuffa gamla plankbitar som fot. Dom är det hääääärligt att sätta klorna i. Rejält liksom.

      Hälsa din matte att hon är en kattrackarns bra fotograf som fixar så fina bilder på dej. Det är jättemjaus att se din blogg. Jag följer den å du är väldigt mycket välkommen tillbaka till mej!

      Tjingeling på dej oxå mysiga Kjelle Bus å ett litet försiktigt nosbuff

      Radera