fredag 10 februari 2012

Det har varit en intressant och skööööön vecka ...


Tjena på er igen!

Här kommer en rapport om veckan som gick. Det har varit som vanligt att jag tar två tass-steg framåt å minst ett bakåt. Både matte och husse känner sig ibland frustelerade över att jag fortfarande kan vara så in i kattens blyg ena stunden å i nästa sekund kan jag vara hur mysig och gosande som helst. Dom har helt enkelt inte fattat än vad som gäller i det här huset, för det är ju jag som bestämmer reglerna, tihi, fniss, fniss!

Jag håller oxå på att göra dom galna med att jag inte VILL äta nåt annat än kokt pollok å torrfoder dag ut å dag in. Dom försöker med allt, men jag luktar å slickar bara lite på den nya maten för att känna hur den är å sen får det vara bra. Kattgodisar äter jag inte heller - kanske att jag tuggar i mig en liten krispig rackare för å visa min goda välvilja, men sen räcker det.

På mornarna har jag blivit så modig å nyfiken att jag sitter med på en egen pall vid frukostbordet för att spana på mina tvåbeningar. Jag bara måste kolla in vad dom äter å jag vill gärna lukta å sniffa oxå för att ha riktig koll på vad som händer. En morgon fick jag smaka på en pytteliten bit av en rökt skinkskiva, å det var ju riktigt gott, men sen tyckte jag att det fick vara slutsmakat, för jag äter ju bara mitt vanliga käk som ni ju redan vet.

Måste berätta att jag har börjat med att spela gloff oxå - eller hette det golf kanske ... ? Hur som helst så tog matte fram en gloffboll å sen la hon sig på köksgolvet. Husse la sig ute på hallgolvet på ena sidan å jag själv låg oxå på hallgolvet lite på sniskan mellan tvåbeningarna. Sen rullade matte gloffbollen till mej å jag rullade den vidare till husse med ett tvärsäkert å bestämt tassvift. Så där låg vi å höll på en lååååång stund. Jag blev helt impenerad av hur duktiga tvåbeningarna visade sig vara. Själv är jag ju ett riktigt proffs på gloff sedan länge. (Hmm ... host, host ...)

Det har oxå varit mycket skönhetsbehandling under den här veckan som gick. Det har varit sååååå sköööönt - och jag fattar som vanligt ingenting av vad som egentligen händer när matte tar fram kattborsten å tass-salvan. Kommer bara ihåg att hon visar upp borsten å salvburken framför mina morrhår. Å sen får jag sniffa på tass-salvan .... Zzzzzzzzzz ..... sen är jag kattsickens helt förlorad i hennes händer. 

Titta bara vad som händer!


Här har vi kommit så långt som till borstandet å
snart börjar jag nästan dregla för det är så sköööönt


Här börjar matte klia mej å pilla bort skräpet ur ögonvrårna
Å smörja in å massera mina smygar-tassar ...



... OCH mina kära vänner - hör å häpna - här ligger jag helt plötsligt
å sover med mitt huvud vilande i hennes hand !!!!!

Hänger ni med - Jag fattar ingeeeeenting!

MEN på en punkt har varken husse eller hon lyckats lura mej. (Än?!) Ingen av dom har lyckats lyfta upp mej å hålla mej i famnen mer än max 8 sekunder. Förut i början när jag kom hit till mina kära tvåbeningar, då när jag var så sjuk gick det bra. Men det var då det, å det räknas inte. Jag fortsätter att hålla dom på sträckbänken å köra med dom ett tag till, tihi, fniss, fniss. 

Nu ska jag till sist avslöja en mjausig hemlis för er: Jag tror att jag har börjat längta efter en sån däringa mysig lillebror. En sån där som Triton har - han på Pias blogg ni vet. Det verkar så kattrackarns mysigt. Det skulle i så fall vara en liten lillebrolla, som jag kan ta hand om. Vi får se hur det går! 

Det här var allt för den här gången mina kära vänner, men jag kommer snart tillbaka å skvallrar lite igen. Så känn er väldans välkomna tillbaka!

Med många tassgloff-svingar å stora skönhetssömn-kurr på er,

Eder tillgivne Misster Cassis

10 kommentarer:

  1. Mysiga bilder på dig, Misster Cassis och jamarns spinnande berättelse om vad som har hänt sen sist. Mammarazzi här fick nåt drömmande i blicken och fnittrade när hon såg bilderna på dig.(Typiskt Mammarazzis-fåttågrafer!) Ett konstigt suckande läte hörde vi också från henne och nånting som lät ungefär så här: "Halleduttanemig viiilken liiiten sööötnooos!"
    De e bra konstiga ibland de där tvåbeningarna! Jamarns skojsigt att du ska få en lillebror. Men ha en fast tass med honom från första stund! Det är DU som ska bestämma var kattskåls-skåpet ska stå!...eller nå´t! hihihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan på er Bröderna Brothers & unga Fröken Busan i lingonskogen!

      Det är helt rätt att Mammarazzis-fåttågrafer inte är att leka med. Dom blir gärna lite närgångna å pillar gärna på´en bakom örona eller så för att få till en bra bild. Men det är ganska kul ändå, i alla fall, ändå, trots allt.

      Jag brukar skojsa lite ibland med min Mammarazzi och luta mej fort som kattsingen låååångt fram å stirra in i fottograsifieringsapparaten med min allra tuffaste spanarblick. Ibland bara med ett öga. Men hon blir ju inte ett duggans skraj, för hon skrattar bara.

      Jaja, vi får väl stå ut med våra knasiga Mammarazzis å låta dom hållas. Sen får vi se hur å när det kan bli en liten kompis å var han har tänkt att slå sina drillar & knopar.

      Fridens, fridens på er i skogen!

      Radera
  2. Tjingeling !
    Kuligt att läsa om din vecka :)
    Jag äter heller ingen människomat , har smakat på rökt skinka en gång så nu vet jag hur det smakar ;-)
    Det där med att det skulle vara kul med en lillebror det vet jag inte om jag håller med om ??
    Har en uppstoppad lillebror från Riga som heter Baltazar och han är inget kul i alla fall :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du är tillbaka så fort igen Kjelle Bus!

      Hoppas att det gick bra för dej idag efter allt jobb å slit du fick vara med om. Jag kände direkt när jag såg din Mammarazzis bilder på dej sittandes i skönhetssalongen att ett sånt däringa badlakan med luva på bara måååååste jag ha. Får jag inte det, så kommer jag aldriiiig gå med på att ställa in min lurviga päls under vattenstrilaren igen!

      Vet du, jag tror att du nog tycker att Baltazar är en tråkig lillebrorsa för att du inte kan snacka med honom. Han kan säkert inte spela ett parti gloff med dej heller. Helt enkelt en urtrist typ! Skulle jag oxå tycka!

      Vi hörs igen, så ska du få veta vad som händer här å om det blir nå´n ball brorsa eller inte.

      Ha det så himlans! Kurr, kurr på dej å ett svansvift!

      Radera
  3. Då skulle du behöva en lillbrorsa som inte är så kattsans blyg, utan lite mera framåt, en sån som kan bli upplyft, så du ser att det inte är så farligt. För jag tror att du blivit så illa behandlad att du är rädd för att bli upplyft. Matten tog hand om en strävhårstax, hon var en av mina reservmorsor. Den taxen hade fått stryk med hoprullad tidning, sopborste od, för den var livrädd för såna saker. Taxen var även väldans höjdrädd, för om matten lyfte upp henne när de var på övervåningen så klamrade hon sig fast vid matten och tordes inte titta, utan blundade. Så om man är med om något rysligt så kan det sitta i väldans länge. Jag tror att du varit med om elaka tvåbeningar, så därför vill du inte att matten och hussen ska lyfta upp dig och goseligosa med dig. Hoppsar att du inser att de är väldans snälla, dina tvåbeningar.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena, tjena Hillman lurvgubbe!

      Jag bara måste berätta att idag på eftermiddagen glömde jag alldeles bort mig !!!!!!!! Så jag rodnar faxtiskt lite ...

      Matte lyfte upp mig från golvet samtidigt som hon kliade mig bakom örat å under hakan. Kattsingens alla dunder & brak, för jag glömde bort att hon inte får göra så där.

      Jag var lite motspänstig först, men jag satt i alla fall kvar uppe i hennes armar. Å det var riktigt mjausigt att pula in mitt huvud under hennes haka, för man kunde höra lite från hennes hjärta då. Jag lyssnade flera gånger. Å så gav jag henne en riktig nosbufftryckare från näsan till mungipan.

      Hon var riktigt smart på min ära, för hon stod preksis stilla å tittade bort när jag försökte spänna min allra vassaste spanarblick i hennes gul/gröna.

      Kändes som en riktigt rackarns lååååång evighet. Hörde matte säga till husse sen att evigheten var ungefär 10 minuter lång. Kattsickens oxå! Måste nog vara lite mera på min vakt nästa gång, tror jag.

      När vi snackar mjausig lillebror, så har vi disskutiserat med världens bästa Pia vad som kan vara bra att fundelera över å du har helt rätt att det inte får vara nån lite fisig rädd-isa för de blir nog inge bra. Lovar att rapportera hur det går!

      Tass på dej!

      Radera
  4. En fråga till dig, Misster Cassis. Varför ser man inte längre din profilbild i dina kommentarssvar? Har du råkat komma åt någon funktion med tassen, kanske? Eller är det din Mammarazzi som har trasslat in sig i tangenterna? ;-)
    Puss på nosen, gosekisse ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller är det så att du kommenterar utan att vara "inloggad", kanske? För då blir man ju "Anonym".
      Puss på gosenosen igen, gosekisse! ♥

      Radera
    2. Äh, försökte bara vara lite hemlig. Tänkte köra "under-cover" nästa gång, med både slokhatt å mörka solbrillor.

      So long, pudding! Vi hörs!

      Mr Misse Murr (hihihi ...)

      Radera
    3. Du kanske ska slå dig ihop med "mr. Alex". Ni kan tillsammans bära slokhatt och mörka glasögon och uppträda - "Entertainers Of 2012".
      Och på 1:a parkett sitter Moster Gullros med en cigarr i ena mungipan och applåderar för fullt.

      So long Misster Mysterious ♥

      Radera