söndag 8 januari 2012

Oj då, vart tog tiden vägen?

Hallojsan på er!

Tiden har gått så kattsickens fort sen sist! Lika fort som mina små leksaker slinker och far när jag busar runt fakattsiskt, skulle man kunna säja.

Åsså var de´ nå´n konstig tant som hette Dagmar eller någe så´nt som for runt å levde rövare så mattes dator å telefån slutade funka i flera dagar.

Å vet ni, jag har fått kissekatt-maachas (eller vad de heter) över heeeeela kroppen! Vi hade besök här i huset av Per-Erik & Linda å vi fann verkligen varann för Linda visste preeecis vad före detta poliskattpojkar kan behöva - lite trötta som vi är. Hon maachasade mej över hela kroppen. Flera gånger. Måååånga gånger. Så nu e´ vi två bässtisar.

Annars så kör jag som vanligt med mina kära tvåbeningar. Husse tycker att jag är jättetråkig, när jag inte vill leka med honom eller när han inte får klappa mej. Självklart så vill jag ju bestämma själv å då kutar jag me´ fullt ös upp till övervåningen å lägger mig.


På mina sköna fönsterbänk med full koll


På spaningsuppdrag Tåpp Sikret

Mjau, vad ska jag berätta mer då? Jo, jag gillar inte tonfisk eller kattmatsburkar eller ens kattgodisar, utan mitt mest kattastiska käk är faktiskt lättkokt Alaska-pollok åssa mitt fina kungliga torrfoder förståss. Till det dricker jag några slurpar me´ gott vatten å sen är jag helnöjd.

Jag har börjat å kloa nu, så matte säjer att hon ska köpa en klopelare till mej - va´ de´ nu kan vara för nåt!? Vi får väl se, så följ den spännande fortsättningen!

Vi hörs å ses snart igen! Med stora mjuka svansvift
Er tillgivne Misster Cassis

7 kommentarer:

  1. Vår pälsklingsmat e´ åsså´ Alaskapollock. Älgkött gillar vi åsså´! Du får be mamselle tvåbening von silfversnok att smyga ut å´sätta krokben för en älg! Du ska se vilken "krullinarisk smakupplevelse" du kommer få! Nosgos ♥

    Nu ligger du längst upp på vår blogglista igen! *kurr*

    SvaraRadera
  2. Jag fundra lite vart du tagit vägen, fd poliskatt som du är så kan man inte så nog veta, hihi. Hoppsar att du passa på att ta en tur i julgranen för det uppskattas av alla mattar och hussar, dä ä jag säker på, hihi. Förstår att husse är frussterad, när han inte får gosa med dig, men det kommer nog bara du blir varm i pälsen. Sen är du ju kattsing och de är mer som en tax, vi är inga slavar vare sig du eller jag.

    Nu kommer jag att lägga upp en länk på min sida, så mina vänner kan gå in och läsa om dig de med.

    Taxpussisar i mängd.

    SvaraRadera
  3. Detta är avundsjuka Baloo som svarar. Inte har mina tvåbeningar berättat att de har varit och mojsat med en annan katt men Linda är bra på att massera, jag har lärt henne allt jag kan, så det är bara bra om trötta poliskatter får njuta dom med. Håller med om att havets läckerheter smakar bra. My partner in crime, Bagheera tillhör köttälskarnas skara så jag får dessutom behålla fisken själv. Jag ska kolla med honom när vi kan släppa iväg tvåbeningarna igen. Linda ska visst bli opererad men efter att jag har övervakat henne lite kan hon få åka. Hälsningar från ett kylslaget Uppsala

    SvaraRadera
  4. Kikar in igen å´ pussar på gosenosen! *Puss puss!*

    Mamsen hälsar också med en stooor stooor PUSSSSSSSS! ♥

    SvaraRadera
  5. Vi har kollat inställningar för klockan inne hos oss. Den är rätt inställd men visar fel vid jamentarerna/kattentarerna. Nu ska vi se hur det blir här hos dig.

    SvaraRadera
  6. Klockan visar tokigt här också! 08:04 JAM e´ren inteee! Den är 17:05!

    SvaraRadera
  7. Mamma Rozie har kollat runt lite, det är lika för alla att klockan visar fel. Det blev efter att de ändrat inställningarna för kommentarerna så vi fick kommentars-trådar.

    SvaraRadera