söndag 18 december 2011

Sicken vecka!

Tjena, tjena på er igen!

Nu ska ni få höra om hur både rolig å tuff den här veckan har varit å hur jag har kört så det ryker med alla mina nya leksaker. Jag har kört en hel del oxå med mina kära tvåbeningar må ni tro. Jag säger som min kåmpis Hillman brukar säga: "hihi!"

I början på veckan var det ganska läskigt för jag skulle tillbaka till djursjukhusmottagningen för att de skulle kålla och joxa med mina öron för å se om jag hade blivit bra i dom. Först skulle matte försöka trixa å luras för att få in mig i kattburen. Hon hade minsann till å me sprutat sån däringa kattmynta där. Men tji fick hon - för jag har börjat bygga muskler - jag har blivit en stark och smidig före detta poliskattpojke som man inte lurar hur som helst. Ett rasslande krumsprång blev det, så hon vart allt helsvettig innan jag till slut satt där jamandes bakom gallret. I bilen på väg till Borlänge blev jag inte tyst å fin förrän min husse Alex satte sig i baksätet hos mig efter ungefär halva vägen.

På djursjukhuset vare lugnt å stilla å ganska skönt för jag fick komma ut ur buren för att kolla läget runt omkring.

 Kolla bilden! Kan ni se mig? Inte helt lätt, eller hur? Det tycker jag är rackarns roligt!



Jo, här var jag ju! Matte å husse hade örnkoll på mig.


Ja, sen blev det ett fasligt tittande å kollande i min små söta öron, men jag låg snällt helt stilla. Efter det kom en annan tvåbening som heter Eva och började tvätta å gnugga å pilla med långa bomullspinnar och oj så mycke gammalt skit å strunt som hon hittade. Det var bara riktigt sköööönt att bli av med det. Så det var ganska okey ändå.

Sen åkte vi hem och jag snarkade å snusade nästan hela vägen tillbaka. Vet inte vem som snusade å snarkade mest i baksätet, husse Alex eller jag. 

Nu för tiden när jag har blivit så mycket friskare å starkare har jag oxå blivit lite kaxigt busigare så jag vågar lattja lite grann med matte å husse. Ibland må-ni-tro kör jag så det ryker om svansingen på mig å då skrattar tvåbeningarna så gott.


Här leker vi "Titt ut!" matte å jag


Här har jag kopplat in mina extraljus för att se riktigt bra
när jag kör så det ryker. Kul va' ?

Det här go' vänner var allt för den här gången. Nu ska jag fundelera lite över vad jag ska hitta på för kul i veckan som kommer.

Nosbuff & svansvift på er!

Eder tillgivne Misster Cassis


8 kommentarer:

  1. Jaså, de fick in dig i buren till sist och iväg till kossadoktorn, jo då sånt har man råkat ut för men som tur är slipper jag buren, hihi. Fast de däringa kossadoktorerna är inte så dumma de är jättesnälla när man kommer in och är sjuker. Nu är ju inte du sjuker men du har haft det lite knepigt och då är det inte lätt att hålla rent sina öron. Tur att du fick ett hem och slipper frysa å fara illa, sen hoppas jag att du har vett att köra med tvåbeningarna, för det gör jag hela dagarna. Du ska sätta dig och lägga huvudet på sned, helst när kylskåpet och va nu så gulliga och gosig som du kan, det lönar sig ska du se. Skulle det inte hjälpa kan du börja gå i en åtta runt benen på tvåbeningarna, för då kommer de med största säkerhet att sticka åt dig någe smaskens, hihi.

    Du får ha en braig vecka, för nu förstår du närmar sig julen, med julgran och den kan va extra kulig för katter. Ja vi hundar kan ju lattja med nån kula som de brukar pynta granen med, hihi.

    Taxpussisar i mängd.

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!

    Det stället känner jag igen, för de fick jag besöka idag, dan före dopare dan och allt..
    Fast under stor protest, för den där buren är ju ingen hit..

    Ja tänk att vi fick ett hem till slut, du och jag och det tack vare underbara Pia! Hon kan hon :)

    Kommer besöka dig igen, så fort jag får låna datorn, för nu är de ju lediga i några dagar och det ska firas jul, för jag ville ju se hur det går för dig...

    God jul på dig!
    // Poppy

    SvaraRadera
  3. Hej igen...
    Slant lite med tangenterna, för mitt namn är ju Spotty och inte Poppy. Det är ju en av stormissarna...

    SvaraRadera
  4. Hallojsan, Misster Cassis! Och mjausigt God Jul. Vi har tassat tillbaka till Blogspot från Wordpressbloggen. Mamsen fixade det (uppdaterat länkar åt dig också)! Kika gärna in till oss så får du se hur vi har det. Vi bjuder dig på julmus(t) när du kommer.

    Skojsigt spinnande händelser man kan läsa om här. Bra att du sätter moster Gullros och sir Alex på plats. Tvåbeningarna ska veta sin plats i "det kattiska samhällets hierarki" VI överst och de något inunder oss, så har de något vackert att "se upp till". *hehehe!*
    =^.^=

    Nosgos och svansvift! ♥

    SvaraRadera
  5. Myspys & Go´a juldagar med en massa gottisar, kärlek och kattastiska upplevelser! / Bröderna Bus & Busan ♥

    SvaraRadera
  6. Nyfiken som man är...... måste jag bara läsa om f.d Poliskatten, och ser ju att han hamnat på rätt ställe! Önskar er, både två- och 4-benta ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Matte till tre/Ulla

    SvaraRadera
  7. Tack till Hillman, Spotty, Bröderna Bus med Busan och tvåbeningen Ulla!
    Riktigt god fortsättning på er allesammans, mina kära tvåbeningar vinkar och viftar till er oxå.
    Åsså vill jag bara säga att Pia e' bäst!!!

    SvaraRadera
  8. Hörru, grabben! Du fundelerade angående varför du var så långt nere på listan. Den går efter hur länge sedan man skrev ett inlägg. Så sprätt igång bara med ett kattarackarnsnytt inlägg! Då står du på toppen och viftar med tassen åt dem som kravlar runt längre ner, eller har somnat i sin lilla bloggvrå!

    Nospuss från Torpet i Norr ♥

    SvaraRadera