söndag 11 december 2011

Mina härliga äventyr i veckan som gick

Tasseli tass igen på er!

Kolla in bilden! Det här var bland det appsålut mojsigaste jag nånsin har varit med om. Min nymatte fick en idé att hon skulle försöka mysa med mig med hjälp av en kattborste. Kattrackarns så smart hon var, för det var det mysigaste som finns. Hon får till å med borsta heeeela magen på mig,
å bakom öronen, å under hakan ... Suck! ... Vilken lycka!

Jag har oxå visat att jag kan leka lite å då skrattar nymatte och nyhusse. Men jag är ändå fortfarande lite för blyg, för det finns en del lite läskiga ljud jag inte riktigt känner igen ännu. Så man måste ju vara på sin vakt för det skulle ju kunna var lite farligt. Jag måste hålla lite mera span först.

På tal om att spana, en kväll gömde jag mig längst ut på min nya fönsterbänk bakom den fina spetsgardinen å kikade fram med bara ett öga. Det var kul! Ni kan gissa hur kattsicken länge det tog innan jag blev avslöjad.

Annars så ligger jag och myser mest hela dagarna på varma element å spanar ut genom fönstren på fåglarna å grannhundarna å grannkatterna. Jag gäspar lite, sträcker på mig å putsar pälsen. Sen vänder jag mig om å somnar om.

Med många varma tassar
Er tillgivne Misster Cassis

1 kommentar:

  1. Halloj igen, ser att du gillar att bli borstad, det tycker jag är jättemysigt men om det är någon tova så är det inte lika kuligt. För då tar matten fram en tovutredare och den gillar jag inte alls. Skönt att höra för ett taxöra att du har det bra, leka ska man göra, det gör jag med, fast jag är så gammal. Annars är vi nog rätt lika om man bortser från elementen, för jag gillar oxå att sova och slappa, peciellt efter maten då är jag rätt så slö. Här har det snöat alldeles väldans, det blev att pulsa sig ut i morse, fast jag har fyrtassdrift så känns det inge vidare när snön kommer ända upp på maggen, hihi. Du får ha en skön vecka och sen tycker nog jag att du får köra med nyhussen lite extra, så du kan snika åt dig en och annan gobit, för vägen till våra hjärtan går nog lättast genom magen, hihi.

    Taxpussisar i mängd.

    SvaraRadera