lördag 3 december 2011

Rapport från veckan som gick

Tjenixen på er!

Veckan har faktiskt varit både upp å ner. Kattrackarns så mycke läskig medicin nyhusse har proppat mina små söta öron fulla med. Morron å kväll lyckas dom alltid leta rätt på mig å min nya matte lindar in mig såååå sköööönt i en stoooor handduk.
Sen - ni, men sääään börjar det blodiga allvaret: Husses goa leende samtidigt som han skakar på några små konstiga flasskor. Han har också en liten lampa han lyser mig i mina söta öron med så han ska se nå't.
Snäll som jag är så pråttestrar jag inte. De får till å med pilla lite för att göra rent. Sen ligger jag stilla en stund i mattes knä och vilar å spinner lite innan jag gör ett plötsligt skutt och sticker iväg som en svart pil till mitt eget Högkvarter i bäddsoffan mellan underslafen och överslafen. De är husets appsålut schysstaste ställe.

Måste oxå berätta hur jag överaskade matte en mörkt kväll när hon skulle gå på toan å sätta sig så där som tvåbeningarna gör. Hon såg inte att jag hade krupit upp och låg i toafönstret å spanade ut i natten. Tänkte väl inte på att en före detta poliskattpojke skulle kunna ha nåra  fortsatta spaningsuppdrag. Ni skulle ha sett henne hur hon såg ut, halvvägs ner på toastolen, när hon fick syn på mina stora gröna ögon. Rässten kan ni säkert tänka ut själva. Men det var en  riktigt mjausigt skojjsig överraskning i alla fall. Å sen kom husse oxå för att kolla på hur pigg å mysig jag såg ut där jag låg.

Jag ska visa hur mysigt vi har det ibland när jag har lite lust å gosa lite.
Hör gärna av er å berätta hur ni har det med era tvåbeningar.

Välldans många varma tassisar från Er tillgivne Misster Cassis!




4 kommentarer:

  1. Hallelååå där, Misster Cassis!
    Kattarackarns skojsigt att du har piggnat till.
    Vi brallade nästan på oss i pälsbyxan av kattfnattskratt när vi läste om hur du skrämde vårans egen lilla Moster Gullros. Tur var det vällan att hon redan var på väg ner på toalettstolen för annars hade hon vällan börjat läcka av "förskräckelse-läckelse", den väna gamla damen. Nu trilla´Lill-Spinkis ner från stolen av katt-fnatt-skratt. Han sitter ju så ostadigt på sin beniga lilla rumpa - vaggar fram å´tillbaka med gapande mun å´ stirriga ögon... Du skulle se honom så han ser ut! hehehe

    Kurrelisvansvift kramelihej å´tjoflöjt!
    Vi ses i bloggvimlet / Chinook, Cherokee & Busan

    SvaraRadera
  2. Lilla Gosekissen vad du är fin! ♥ Får man klappa husse? *fniss*

    SvaraRadera
  3. Rackarns vicka luringar som lindar in dig i en handduk, då tror man ju att det ska mysas, sen kommer de med läskiga droppar i öronen. Det som är helt enkelt pyton, jodå jag har allt fått sånt där rengöringsjox i öronen jag med fast jag är tax och det smakar apa, jodå jag har smakat på en droppe, tvi attans. Jag hade velat se när du nästan skrämde slag på matten din, dä var nog en syn för gudar, hihi.

    Här har matten klippt mig med mafin och allt mitt fina skägg och muffetasch, bara försvann och allt det för en ynka korvskiva, fnys.

    Du får ha det så bra Misster Cassis och kör med tvåbeningarna riktigt ordentligt, för du vet väl att man kan linda dem runt tassen utan problemer, hihi.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera
  4. Go mårrhårsmorron på dej Hillman, skönt att du förstår mej. Du har ju tydligen fått va med om ett å annat du oxå.

    Jorå, nu när jag har blitt kryare å starkare så ger jag mina tvåbeningar en lite tuffare match. Jag ge'rom va dom tål å lite till. Testar liksom HUR mycket dom gillar mej. Kan man ju inte veta annars.

    Igår kväll månnterade dom facktixt (eller va're heter) en hel lång bänk framför största fönstret åt mej. Riktigt snajsigt på min ära! De ska nog gå bra me´ dom. Följ mina rappårter Hillman!

    Till Moster Rozie säger jag: Fatta att de' bara är mej du ska gosa med - annars blir jag så in i båmbmorrans arg på dej!

    Till hela gänget Bus säger jag Kurrelisvansvift på er oxå å ta väl hand om Lill-Spinkis - Han behöver massvis av nosbuffar, öronklining och gulle-spinn-gull han oxå!

    Allt väl till er mina kåmpisar med varm tass,

    Eder tillgivne Misster Cassis

    SvaraRadera